Ralf Wadenströms blogg. Den 1 juni 2009


Berättelsen om fallet Sibbo är inte slut. Ersättningsfrågan är inte avgjord, förslaget till ny kommunindelningslag är inte godkänd, Sibbo storskogs öde är öppet, hur det går med planerna på en metrolinje till Östersundom vet vi inte. Flera andra frågor som är nära associerade med "Sibbofrågan" är ännu öppna. Jag kommer att följa med dessa frågor med stort intresse, men jag kan inte fotsätta att skriva blogg lika intensivt som hittills. I själva verket har jag redan i ett par månaders tid satt ner mera arbete på att flytta och uppdatera Sibbobloggen än på att skriva nya inlägg. Detta kommer jag att fortsätta med ett tag. Speciellt gäller det att ge alla över tusen inlägg rätt datum även på Blogger eller webbplatsen wadenstrom.blogspot.com. Tilldelningen av etiketter är inte heller helt klar. Egentligen handlar detta om arkivering av blogginlägg. Jag skriver inte bara för dagen, utan hoppas att man skall läsa mina inlägg även i framtiden. Redan nu torde en stor del av besökarna på min blogg hitta gamla inlägg via sökmaskiner.

För att göra det lättare att hitta min blogg har denna blogg idag bytt bloggrubrik från "Politiskt inkorrekt" till "Ralf Wadenströms blogg". Den gamla bloggen "Politiskt inkorrekt" finns kvar på adressen 360.yahoo.com/wadenstrom. Adressen www.geocities.com/wadenstrom torde däremot inte fungera efter årsskiftet, vilket betyder att sidan "Fallet Sibbo" på adressen www.wadenstrom.net/sibbo med länkar till samtliga blogginlägg om fallet Sibbo måste uppdateras. Denna sida redigeras för övrigt med vanlig textediterare, vilket betyder att det kan finnas nya inlägg på Blogger/ wadenstrom.blogspot.com som ännu inte synns på sidan "Fallet Sibbo". Mina få "vänner" på Facebook hittar numera även mina blogginlägg med lite fördröjning på Facebook.



Ralf Wadenströms profil
Ralf Wadenströms Facebook-profil
Skapa en profillänk


Fallet Sibbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar