Sida i Google+. Den 10 november 2011


En stor del av er som läser denna blogg torde läsa bloggen som mina "anteckningar" (notes) på Facebook. Mina inlägg på Blogger/Blogspot har i ett par års tid automatiskt överförts till Facebook. De senaste månaderna har blogginläggen även överförts till Facebook-sidan Fallet Sibbo. Detta tar slut den 22 november, i enlighet med vad Facebook meddelade igår. (Se ovan.) På den ovannämnda Facebook-sidan har jag även länkat till mitt mina inlägg på min blogg Ralf Wadenströms blogg om fallet Sibbo. På min vanliga logg (wall) på Facebook har jag endast länkat till utvalda inlägg. Jag torde fortsätta på samma sätt. Det lättaste sättet att följa min blogg är att "gilla" Facebook-sidan Fallet Sibbo. (Se "Gilla. Den 9 juli 2011".) Man kan gilla Fallet Sibbo i högra marginalen på bloggen eller nedan. Samtidigt som man följer Facebook-sidan (och bloggen) genom att "gilla" sidan Fallet Sibbo rekommenderar man sidan Facebook-vänner.





Två andra lätta sätt att följa denna blogg är via Twitter och Google+. (Se "Twitter och Google+. Den 13 oktober 2011".) Sedan några veckor tillbaka är Google-profilen ralf wadenstrom, som skriver och administrerar denna blogg, identisk med ralf wadenstrom på Google+, vilket inte helt var fallet då jag tog i bruk Google+. Det betyder att alla bilder på bloggen finns i profilen ralf wadenstroms albumen på Google+. (Utvalda bilder finns även i Google-profilen Ralf Wadenströms album Fallet Sibbo.) I går skapade Google-profilen ralf wadenstrom en skild sida med namnet Fallet Sibbo i Google+. Här efter kommer de regelbundna länkarna på Google+ till mina blogginlägg att finnas på denna sida, som jag nu även länkar till direkt på denna blogg.




Kommunfullmäktige i Sjundeå röstade igår med knapp marginal - mot resultatet från den rådgivandefolkomröstningen - för en sammangång med Lojo. Detta torde betyda dödsstöten för den tänkta kommunen "Porkala", som jag inte känner någon större entusiasm för. (Se "Porkalaparentesen. Den 19 augusti 2008".) Indirekt kan beslutet innebära att sannolikheten för att Kyrslätt går samman med Esbo ökar. Om Kyrkslätt föreslås gå i hopp med Esbo torde det även att vara lättare för Helsingfors att inkorporera Sibbo.


De gröna i Helsingfors har publicerat Ville Ylikahris gruppanförande om budjeten vid Helsingfors stadsfullmäktigemöte igår. I sitt anförande sade Ylikahri bl.a. följande:


Kaupunkisuunnitteluviraston arviointien mukaan Hanasaaren voimalan tilalle voitaisiin kaavoittaa jopa 300 000 kerrosneliömetriä asuin- ja liiketilaa ja yksin tonttien myynnistä on mahdollista saada lähes 120 miljoonaa euroa. On taloudellisesti järjetöntä estää uusien upeiden asuin- ja työpaikka-alueiden syntyä jarruttelemalla näitä hankkeita. Sen sijaan Östersundomin alueen luontoarvojen arviointi ja oikeiden liikenneratkaisujen löytäminen vaativat selkeästi vielä lisäaikaa. Vihreä ryhmä asettaakin etusijalle Hanasaaren, Kalasataman ja Kruunuvuorenrannan investoinnit ennen Östersundomia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar