Underground. Den 10 januari 2010

Att jag så här länge har fortsatt att dagligen skriva blogginlägg om fallet Sibbo är naturligtvis ett tecken på att jag fastnat. Jag har gudinog med annat att göra och kunde använda min tid på ett bättre sätt. Dessutom har besökssiffrorna på min blogg dalat, vilket visserligen delvis kan bero på att man läser eller kollar min blogg via Facebook. Att jag fortsatt mitt skrivande har flera orsaker. I bästa fall kan jag indirekt påverka planeringen av Östersundom och södra Sibbo. Det viktigaste motivet är dock att lyfta fram samband som inte kommit fram i offentligheten. Det är rätt spännande att avslöja kopplingar som inte tål dagsljus. Om medierna hade bemödat sig om att undersöka de överenskommelser och kopplingar som jag har lyft fram på denna blogg, så hade regeringen knappast kunnat sitta kvar. Även kommunförbundet och högsta förvaltningsdomstolen hade varit i blåsväder. För mig som saknar kontakter och politiskt inflytande kittlar tanken att denna blogg hade haft alla möjligheter att påverka rikspolitiken. Mitt inflytande har förblivit marginellt, men det är kanske ännu mera spännande att vara underground.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar