Pseudonymet Fallet Sibbo. Den 18 januari 2015

Landskapsstyrelsen för Nylands förbund beslöt på sitt möte i måndags att det ändrade förslaget till landskapsplan för "Östersundomområdet" från Västersundom till Sibbo å framläggs 20.1–20.2. Beslutet togs med rösterna 8 - 5. Det var bråttom med landskapsplanen, för generalplanen för Östersundom kan inte godkännas utan att landskapsplanen trätt i kraft. Förslaget till landskapsplan och utkastet till generalplan kommer nu att delvis samtidigt vara offentligt framlagda, men ordningsföljden är ändå fel.




Ppseudonymet ”Fallet Sibbo” intervjuades i måndags av Yle Östnyland. Intervjun, som sändes direkt, resulterade även i en text med rubriken "Sibbo går Helsingfors ärenden". Jag har  använt mig av pseudonymet på sociala medier och i diskussionsspalter för att undvika personlig publicitet, Samtidig har jag använt namnet för att skaffa publicitet för min blogg. Liksom jag konstaterat i inlägget "Ansikten istället för politiska processer. Den 12 november 2008" är medierna mera intresserade av personer än av sakfrågor. Jag har varit tvungen att offra mitt ansikte och ställa upp som byfåne eller original för att få publicitet för min sak. På måndag lär det fortsatta med knagglig finska i Ylen Aikainen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar